02.06.2013

lovely sunday

 

I dag har jeg tilbragt min dag på Hjallerup marked, som jeg også gjorde i går. Jeg skulle spille deroppe med min garde, og det var vildt hårdt, da jeg var den eneste trombone tilstede og der bare var mega ujævnt på jorden, øv. Men det er altid dejligt at se de skønne hoveder fra garden! Da jeg så kom hjem, besluttede jeg mig for at lave amerikanske pandekager og købe en bakke jordbær. De smager såååå godt! I skulle virkeligt prøve denne opskrift, men der blev vildt mange. Flere end på billederne, haha. Hvad har I lavet i weekenden? Kys

Amerikanske pandekager


What you need

2 æg
5 dl mælk
330 g hvedemel
1 knsp salt
2 spsk sukker
4 spsk smeltet smør eller olie
1,5 tsk bagepulver

How to do

Pisk mælk, hvedemel og æg sammen med en el-pisker, så det bliver blandet godt. Kom derefter de resterende ingredienser i dejen. Lav omkring 3 pandekager på panden ad gangen, og cirka et halvt minut på hver side, så de bliver lysebrune. Vend dem, når de begynder at boble ovenpå, så er de gode! Server med frisk frugt, smør, sukker, marmelade.


13 kommentarer:

  1. Bliver helt sulten altsååå

    www.emmaworup.blogspot.dk

    (det betyder de ser lækre ud, hæææ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh kan godt forstå! De var sååå lækre ;-)

      Slet
  2. Mhhh det ser vildt lækkert ud!

    - mariapicardkai.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Ej hvor ser det dejligt ud.
    Elsker virkelig din blog!
    & jeg har været i Tikøb hele weekenden med 3 veninder :)

    http://josefinechristensen.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Hvad str. er din sorte nederdel fra Asos? For kan ikke rigtig forstå størrelserne derinde :-)
    Og vil du ikke nok lave en tutorial på det hår med de 2 fletninger? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Str 8 og jeg måler ca 64 cm om livet :-)
      Jo, jeg skal nok se på det. Det var min mor, som havde sat det, så jeg skal have hende lokket til det, haha.

      Slet
  5. Ej hvor ser de lækkere ud!

    Liiivelife.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. Mums. De ser super lækre ud og får mig helt i pandekage-humør. Tror jeg må have en pandekage dag i weekenden:)

    SvarSlet