28.04.2013

28. april 2013








Nu er jeg blevet konfirmeret, endelig! Eller endelig, det er lidt sørgeligt, at det er slut, men jeg må bare huske på, at denne dag har været helt fantastisk! Alle de rørende sange og ikke mindst taler, jeg må sgu indrømme, at mine øjne løb i vand.. Og jeg fik også selv rejst mig op og fik talt en masse, hvilket jeg var glad for - men, meget nervøs! Det gik heldigvis, hehe. Jeg har fået så mange fine gaver og ikke mindst maaange penge! I morgen skal jeg på blå mandag i Århus, så jeg tager kameraet med, og så får I nok billederne tirsdag.. Og STOORT tillykke til alle dem som også er blevet konfirmeret i dag, og jeg håber, at I har nydt jeres dag! Det har jeg i hvert fald. Kunne ikke have haft en bedre dag med sange, taler, min fantastiske garde som kom og optrådte, alle de dejlige mennesker, ja bare det hele! Kys

56 kommentarer:

  1. Tillykke med det! du er godt nok smuk! ♥

    SvarSlet
  2. Tillykke på dagen! Håber du havde en skøn, dejlig, fantastisk osv. dag <3 Ps. smuk, smuk, smuk!

    SvarSlet
  3. Stort tillykke! :) Jeg blev selv konfirmeret d. 4 maj sidste år, og det var absolut den bedste dag i mit liv <3
    Vil du ikke lave et indlæg med dine gaver? :) knussss

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor dejligt! Jo, det skal jeg nok her snart :-) Kraaam

      Slet
  4. Hvor var du bare helt igennem smuk, kæmpe stort tillykke! :)

    - mariapicardkai.blogspot.dk

    SvarSlet
  5. Hvordan kan du overhovedet holde konfirmation eller tage på blå mandag hvis du har en moderat depression??
    Undskyld men syntes bare ikke lige det hænger helt sammen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, men hvordan kan du overhovedet tillade dig at skrive sådan noget? Os "depressive" skal da også have glæder I livet. Måske er det ikke hver dag, hvor jeg er glad, men en smule glad er jeg jo! Jeg startede også på medicin for knap 2 måneder siden, så den har også hjulpet mig lidt videre. Og JO, den hænger sammen! Bare fordi man har en depression, så må man ikke blive fejret og have en god dag ligesom alle ens andre venner? Det synes jeg da.

      Slet
    2. Depressionskriterier i følge ICD-10

      Mindst to kernesymptomer:
      Nedtrykthed (depressivt stemningsleje)
      Nedsat lyst eller interesse
      Nedsat energi eller øget trætbarhed
      Ledsagesymptomer:
      Nedsat selvtillid eller selvfølelse
      Selvbebrejdelser eller skyldfølelse
      Tanker om død eller selvmord
      Tænke- eller koncentrationsbesvær
      Agitation eller hæmning
      Søvnforstyrrelser
      Appetit- eller vægtændring


      Moderat depression

      To kernesymptomer og mindst fire ledsagesymptomer, flere symptomer har alvorlig grad
      Patienten fungerer normalt ikke socialt eller på arbejde

      Det er bare lige det jeg mener...!

      Slet
    3. Det her er simpelthen det mest patetiske og ynkelige! Du gemmer dig bag en computerskærm som anonym, og sender alt muligt lort afsted som på ingen måder får Ida til at få det bedre. Skam dig dog!
      Dine argumenter er værdiløse, da, som Ida siger, depressive skal da også have lov til at have en god dag? Ja, for at få diagnosen depression skal man opfylde nogle kriterier, hvor nedtrykthed og manglende lyst til at foretage sig noget er nogle af dem. Det betyder IKKE, at folk med depression ALDRIG har lyst til noget, eller ALTID er nedtrykt. Og en skøn dag som konfirmation er noget GODT, som kan være med til at løfte ens humør. Derfor er det altså pisse godt at Ida har haft en skøn dag!
      Nogle deprimerede kan ikke overskue det, korrekt, men når Ida nu kan, så lad hende sku da gøre det!
      Og hold dit pis for dig selv.

      Slet
    4. Haha kan ikke gøre andet end at grine af dig for hvor er du dog uvidende!!

      Slet
    5. Uvidende? Sjovt du siger det, da jeg har haft, ikke blot moderat, men svær depression de sidste fire år.
      Din kommentar taler for sig selv om hvem den uvidende er.

      Slet
  6. Tillykke smukke Ida! Du var virkelig smuk, og gode billeder!:-)

    SvarSlet
  7. Nøj hvor var du smuk! :)

    http://pernillefriis.blogg.se/

    SvarSlet
  8. Du er SÅ smuk hele tiden Ida, men i går wow siger jeg bare! Er glad for at kunne se dig i kirken, selvom vi næsten ikke snakker sammen<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også glad for at jeg så dig <3 Fortryder sådan, at jeg ikke kom hen og sagde hej!

      Slet
  9. Super flotte billede, elsker specielt det af dig og frederik :)
    Håber du havde en super nice mega awesome sjov dag <3

    SvarSlet
  10. Tillykke med dagen, du skal ikke høre på dem der skriver det med despressioner!!! Super fin kjole. Hvor bor du egntlig henne, Jylland, fyn eller Sjælland? Regner selvfølgelig med Jylland da du skrev at du skulle til blå mandag i Århus, men....

    knus
    roseemiliebrorsen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. ude til højre på bloggen står der hun bor i Aalborg. det ligger i Jylland :)

      Slet
    2. Undskyld men hvis du havde nogen som helst viden om psykiske lidelser ville du sige fuldstændig det samme!!!

      Slet
    3. Og hvordan ved du så, at jeg ikke har nogen somhelst viden om psykiske lidelder?!

      Slet
    4. jeg ved godt Aalborg ligger i jylland, men havde ikke set det undskyld, men tak. :) Aj, det tror jeg ikke at jeg ville sige det samme, desværre og så bestemt heller ikke her på nettet!!! :)

      knus

      Slet
  11. Du var virkelig smuk! tillykke ida! :)

    mixedbows.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Woaw! Du er virkelig smuk!:) Tillykke med dagen, og det hele:)

    Vil du ikke lave et blå mandags haul, og et konfirmationsgave haul?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! :-) Jeg fik desværre intet købt blå mandag, men jo et konfirmations indlæg, skal jeg nok!

      Slet
  13. Stort tillykke med dagen! Og hvor er du smuk!!!

    www.emmaworup.blogspot.dk

    SvarSlet
  14. Hold da op hvor var du bare smuk! Tillykke med dagen :-)

    SvarSlet
  15. Tillykke! Hvor var du fin! Gid jeg skulle konfirmeres igen, det var virkelig en god dag! :-)

    http://trypink.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gid man kunne gøre det igen og igen <3

      Slet
  16. Først mange tillykke med det! Du er så smuk, håber virkelig du havde en god dag :)

    For det andet, jeg har selv en depression og har haft det siden sidste somme. Jeg er ved at være ude af det, men det er hårdt, vi snakker lykkepiller og psykolog. Men et er helt sikkert! Hvis man ønsker at blive rask, skal man gøre noget der gør en glad, noget man kan gå og glæde sig til og få tanker væk for det hele. Det er ikke kun mig der siger sådan, men det var et råd jeg fik fra min læge og psykolog. Jeg ville personligt kun blive mere depressiv hvis jeg vidste alle mine klassekammerater og venner skulle holde konfirmation og blåmandag, mens jeg fik lov til at finde der hjemme og glo. Så medmindre man selv har eller haft en depression, synes jeg ikke folk har ret til at udtale sig om det (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har NETOP også selv en depression og jeg var ikke i stand til at deltage i NOGET socialt og da slet ikke en konfirmation hvor man er midtpunktet!!
      Min depression var i starten moderat men udviklede sig så til en svær depression hvor jeg måtte indlægges på åben og lukket tage medicin og få samtaleterapi så jeg VED hvad jeg snakker om!

      Slet
    2. Tak søde Benita! Du har fuldstændig ret i det du siger! :-)

      Og til dig der anonyme:
      Hvad er det overhovedet, som du har så ondt i røven over? undskyld, men du sidder jo nærmest og beskylder mig for ikke at have en depression. Jeg er blevet diagnotiseret af en børne psykiater fra sygehuset, så jeg sidder ikke bare og digter! Jeg er på lykkepiller og tager faktisk en rimelig dosis, så de kan hjælpe! Du ved jo heller ikke, om jeg har været indlagt eller noget somhelst? Det kan jeg så fortælle dig nu, at det har jeg faktisk. Så lad mig være og forsvind. Jeg ved også hvad JEG snakker om! Jeg er jo ikke en eller anden spade, som sidder og siger noget forkert. Alle med en psykisk sygdom har det jo ikke på samme måde, det er fra person til person. Og behandling af en depression er altså også meget forskellig. Jeg går til ugentlig samtale, piller hver dag osv. SÅ JEG VED HVAD JEG SNAKKER OM. Ihh, er gal. Det skulle bare lige ud :)

      Slet
    3. Hej IDA hvor er det ærgerligt at sådan en skal skrive sådan til dig...
      Ved ikke om du er blevet spurgt om det før men kan du ikke lave et indlæg vedr din depression er selv midt i en lige nu og det ville bare hjælpe så meget og høre din historie...

      Elsker din blog

      Knus

      Slet
    4. Kunne også SÅ godt tænke mig at se et indlæg om din depression:)

      Slet
    5. Hej
      Fin blog du har!

      Blev du indlagt efter et selvmordsforsøg eller hva??

      Kram

      Slet
    6. Hej
      Hvor lang tid var du indlagt??

      Slet
    7. DET ER VIRKELIG IKKE IORDEN DET DER!! Hold dog din mening/hate for dig selv altså.

      Slet
    8. Var du indlagt på åben eller lukket afd??:-)

      Slet
    9. Lad mig nu bare være, tak!

      Slet
    10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    11. Det her er gået alt for langt! Lad nu Ida være, hvad har hun gjort jer? Psykisk lidelse er ekstremt personligt, og ikke noget man fortæller om til alle.
      Derfor er det fuldstændig forståeligt, at Ida ikke skriver om sin depression. Accepter dog, at hun skal have lov til et privatliv.
      Hun deler jo heller ikke sine toiletvaner på bloggen vel??
      Til Ida: ignorer de negative beskeder, del hvad du har lyst til!
      Til den anonyme ovenfor: igen, hun deler det hun vil. Hvis du har et problem, så unfollow hende på insta og stop med at læse hendes blog. Sværere er det virkelig ikke.
      Peace Out.

      Slet
  17. Tillykke søde Ida. Wow, hvor var du altså smuk <3

    SvarSlet
  18. Har slet ikke haft tid til at tjekke din blog efter skolestarten igen, men åh hvor havde jeg glædet mig til at se billeder fra din konfirmation! Hvor var du dog bare smuk, virkelig den smukkeste konfirmand nogensinde. Jeg er glad for at høre, at du havde en fantastisk dag - det fortjente du fuld ud! ♥

    Jeg bliver virkelig sur over, at sidde og læse hvad den anonyme person har skrevet, og det skal du altså ikke tage dig af .. det lyder dumt, og det er jo måske ikke så nemt, men den person er simpelthen for ynkelig!
    Ida, jeg støtter dig fuldt ud selvom du ikke kender mig, jeg håber du har det godt! ♥

    SvarSlet
  19. Wow, du er så smuk!

    SvarSlet
  20. Elsker virkelig din blog Ida!
    Jeg har kigget lidt på din blog, for at få inspiration til hvad jeg skal ønske mig til min konfirmation, da jeg så det her opslag. Jeg opdagede at jeg skal have præcis den samme kjole på, den er så smuk, især til dig! <3
    Kom til at tænke på om du snart vil lave noget konfirmationshjælp til os der skal konfirmeres i år? det ville jeg sætte stor pris på <3

    SvarSlet